Čtyři nejčastější důvody proč tloustneme

Podle odborníků na výživu existují čtyři hlavní důvody proč česká populace stále přibírá na váze. Odstraněním těchto nejčastějších chyb valná většina lidí obézních a lidí s nadváhou zhubne.

Podle Petry Schäferové, odbornice na výživu ze společnosti Fitkouč, i přes vzrůstající informovanost v oblasti výživy, fitness a zdravého životního stylu celkově, stále narůstá počet Čechů s nadváhou a to bohužel jak mezi dospělými tak i mezi dětmi.

Nejčastěji se opakující chyby u většiny lidí s nadváhou jsou:

  1. Vynechání snídaně. Z našich průzkumů vyplývá, že až 80%  lidí s nadváhou snídani pravidelně vynechává nebo ji odkládá na pozdější dopolední hodiny. Je s podivem, že se jedná i o lidi, kteří se o zdravý životní styl zajímají a mají jíž za sebou bezpočet pokusů o zlepšení svého stravování formou různých diet a moderních výživových směrů.
  2. Nedostatek vhodných tekutin během dne je druhým společným nedostatkem lidí s nadváhou a obézních. Většina populace pije nejen málo, ale i nevhodné nápoje. Nejvhodnějším nápojem je čistá voda, které by měl během dne člověk vypít 0,3  litru na každých 10 kilogramů vlastní váhy.  Množství se liší dle aktuálního zdravotního stavu, věku, pohybových aktivit i vnější teploty. Část vody přijmeme stravou, ale to obvykle nebývá více než půl litru na den. Většina lidí s nadváhou tohoto množství přijatých tekutin denně ani zdaleka nedosahuje.
  3. Ani doporučení světové zdravotnické organizace pro minimální konzumaci ovoce a zeleniny ve výši 0,6 kg ovoce a zeleniny není lidmi s nadváhou často dodržováno. Ačkoliv spotřeba ovoce a zeleniny v české republice stále stoupá, doporučovaného množství většina lidí nedosahuje. V jejich denní stravě tak chybí  nejen nezbytné množství vitamínů, minerálů a stopových prvků ale i vlákniny, která je rovněž pro správné fungování trávení nezbytná.
  4. Nedostatek přirozeného pohybu je jedním z velkých a často diskutovaných témat dnešní doby, který postihl celou naši společnost. Podle průzkumů má skoro 90% lidí sedavé zaměstnání, tudíž většinu dne prosedí. Velké procento lidí používá k cestě do práce, rozvozu dětí do škol a na kroužky i denním nákupům a dojížděním za zábavou auto, což opět vede k výraznému omezení přirozeného pohybu.

Naše doporučení, jak se zbavit nadbytečných kilogramů je: Vyvarujte se těchto základních a velmi často se opakovaných chyb, pravidelně a vydatně snídejte, pijte dostatek obyčejné vody, do jídelníčku  zařazujte ke každému jídlu kousek ovoce nebo zeleniny a hlavně se pravidelně hýbejte.

 

Jiří a Petra Schäferovi,  zakladatelé a provozovatelé společnosti  Fitkouč, s.r.o. zabývající se zdravou výživou a sportem.  Našim cílem je pomáhat lidem hledat cestu ke zdravému životnímu stylu.

Fitkouč – výživová poradna a osobní trenér specializující se na hubnutí, lepšení zdraví pomocí výživy a cvičení zlepšující zdravé držení těla, tvarování těla a nabírání svalové hmoty.