Jak vyzrát na chutě na sladké?

Jak vyzrát na chutě na sladké?

Máte rádi sladké a občas Vás pěkně honí mlsná? Co s tím a jak bojovat s více či méně častými chutěmi na sladké? K tomu nám dnes něco řekne odbornice na výživu ze společnosti Fitkouč, s.r.o. Ing Petra Schäferová.

Je potřeba si říci, zásadní informaci, že v okamžiku, kdy už máme neodolatelnou chuť na sladké, je obvykle na nějaké rozumné řešení pozdě. V tomto okamžiku už můžeme pouze řešit, co si dát, aby to bylo co nejzdravější a nezpůsobilo nám to další návaly hladu a chutí.
Co je ale podstatné, je to, že chuti na sladké se dá efektivně předcházet. A to díky dodržování několika jednoduchých zásad, kterými jsou:
– Dlouhodobé dodržování promyšleného, správně poskládaného a vyváženého jídelníčku. Vyváženým jídelníčkem dosáhneme stavu, kdy našemu tělu nebudou chybět ani přebývat žádné živiny. Z pohledu prevence chutí na sladké není dobrý ani jeden extrém.

– Pravidelný denní režim, kdy v maximální možné míře dodržujeme pravidelnost v režimu s dostatkem času pro aktivní i pasivní odpočinek. Pro tělesnou i duševní pohodu potřebujeme kvalitní noční spánek i relaxační chvilky během dne. Unavené tělo se spánkovým deficitem si často žádá přísun energie v podobě něčeho sladkého a většinou zároveň i tučného.

– Přiměřená a pravidelná pohybová aktivita rovněž pomáhá předcházet výkyvům energie a tím i chutím na sladké. Sport vyplavuje endorfiny, které mají vliv na naši celkovou spokojenost, kterou už pak obvykle nemusíme vylepšovat něčím na zub.
Velké procento pravidelně sportujících lidí má větší potřebu smysluplného stravování. Část sportujících tak činí proto, aby díky vyvážené stravě, dosahovali vyšších sportovních výkonů a část i proto aby jejich tělo získalo díky sportu spojeného s vhodnou výživou sportovní vzhled.

– Přiměřené množství kvalitních sacharidů v jídelníčku. I přes všechny módní trendy výživy je potřeba si uvědomit, že sacharidy jsou jednou ze tří základních živin, které naše tělo ke svému správnému fungování potřebuje. Pokud jich tedy budeme mít ve svém jídelníčku méně, než naše tělo potřebuje, chutím na sladké se velmi pravděpodobně nevyhneme.