Výhody silového cvičení pro ženy

Výhody silového cvičení pro ženy

Výhody silového tréninku pro ženy

 

Proč by se právě ženy měli věnovat více silovému cvičení? Jaké to má pro ně výhody nejen pro krásnou postavu, ale i zdraví?

Některé ženy se obávají silového cvičení, protože mají obavy z důvodu nárůstu velkého množství svalové hmoty a tím ztráty jemných ženských křivek. Jejich obava je však u 99% z nich zcela zbytečná, neboť ženám se budují díky nízké hladině testosteronu svaly výrazně obtížněji než mužům. K tvorbě většího množství svalů, tedy opravdu naprostá většina žen předpoklady nemá. Co ovšem platí pro všechny ženy bez výjimky, jsou výhody, které silové cvičení ženám přináší.

 

  1. Silové cvičení dodá tělu pružnost a ladné křivky. Pouze díky silovému cvičení můžeme cíleně tvarovat jednotlivé tělesné partie, zlepšit držení těla a tím celkově výrazně zlepšit svůj vzhled k lepšímu.
  2. Díky pravidelnému posilování vede ke snížení množství tukové tkáně a posílení svalové hmoty. Svalová hmota má vyšší potřebu energie, čímž dochází k vyššímu spalování energie během dne. Zjednodušeně řečeno tak díky pravidelně posilovaným svalům hubneme i v době, kdy zrovna necvičíme.
  3. Pravidelným cvičením se zátěží neprospíváme pouze svým svalům, ale i kostem. Díky cvičení se zátěží se naše kosti zpevňují a velmi účinně tak bojujeme proti řídnutí kostí, které je s postupujícím věkem velkou hrozbou většiny žen. Díky pravidelnému cvičení se tak můžeme vyhnout úrazům způsobených křehkými kostmi.
  4. A jak ze silového cvičení těží naše klouby a páteř? Díky pravidelnému cvičení celého těla s přiměřenou zátěží a intenzitou dochází ke stabilizaci nejen páteře ale i kloubů, čímž předcházíme jejich bolestem, nadměrnému opotřebení a úrazům.
  5. A v neposlední řadě i při silovém cvičení dochází k vylučování endorfinů, hormonů dobré nálady. Již po pár týdnech pravidelného posilován na sobě můžeme pozorovat celkové zlepšení nálady, vyšší odolnost vůči stresu a zlepšení psychické odolnosti.

 

Shrnutí: Ženy mají od přírody méně svalů a po většinu života obvykle vykonávají spíše zaměstnání s nižší silovou náročností ve spojitosti s tím a hormonálními změnami dochází u žen ve středním věku k rychlejšímu úbytku svalů a řídnutí kostí. Silové cvičení je tak  velmi efektivních možností, jak si udržet zdravé a pevné kosti, štíhlé a pružné tělo i s postupujícím věkem. Posilovací cvičení bude ve všech ohledech mnohem efektivnější, pokud bude doplněné zdravým a pestrým jídelníčkem.

A na závěr jedna hodně potěšující informace. S cvičením v posilovně je možné začít v každém věku.